Zum Hauptinhalt springen

Clinical characteristics and outcomes of hospitalized kidney transplant recipients with COVID-19 infection in China during the Omicron wave: a single-center cohort study.

Lv, D ; Xie, X ; et al.
In: Journal of Zhejiang University. Science. B, Jg. 25 (2024-06-15), Heft 6, S. 529-540
Online academicJournal

Titel:
Clinical characteristics and outcomes of hospitalized kidney transplant recipients with COVID-19 infection in China during the Omicron wave: a single-center cohort study.
Autor/in / Beteiligte Person: Lv, D ; Xie, X ; Yang, Q ; Chen, Z ; Liu, G ; Peng, W ; Wang, R ; Huang, H ; Chen, J ; Wu, J
Link:
Zeitschrift: Journal of Zhejiang University. Science. B, Jg. 25 (2024-06-15), Heft 6, S. 529-540
Veröffentlichung: Hangzhou, China : Zhejiang University Press, 2005-, 2024
Medientyp: academicJournal
ISSN: 1862-1783 (electronic)
DOI: 10.1631/jzus.B2300538
Schlagwort:
  • Humans
  • Middle Aged
  • Male
  • Female
  • Retrospective Studies
  • China epidemiology
  • Adult
  • Hospitalization
  • Transplant Recipients
  • Aged
  • COVID-19 Drug Treatment
  • Antibodies, Monoclonal, Humanized therapeutic use
  • Azetidines
  • Purines
  • Pyrazoles
  • Sulfonamides
  • Kidney Transplantation
  • COVID-19 mortality
  • COVID-19 complications
  • COVID-19 epidemiology
  • Antiviral Agents therapeutic use
  • SARS-CoV-2
Sonstiges:
  • Nachgewiesen in: MEDLINE
  • Sprachen: English
  • Transliterated Title: 在2019冠状病毒病暴发流行期间感染并住院治疗的肾移植受者的临床特征与预后: 一项中国单中心队列研究.
  • Publication Type: Journal Article
  • Language: English; Chinese
  • [J Zhejiang Univ Sci B] 2024 Jun 15; Vol. 25 (6), pp. 529-540.
  • MeSH Terms: Kidney Transplantation* ; COVID-19* / mortality ; COVID-19* / complications ; COVID-19* / epidemiology ; Antiviral Agents* / therapeutic use ; SARS-CoV-2* ; Humans ; Middle Aged ; Male ; Female ; Retrospective Studies ; China / epidemiology ; Adult ; Hospitalization ; Transplant Recipients ; Aged ; COVID-19 Drug Treatment ; Antibodies, Monoclonal, Humanized / therapeutic use ; Azetidines ; Purines ; Pyrazoles ; Sulfonamides
  • References: EClinicalMedicine. 2022 Nov 07;55:101724. (PMID: 36381999) ; BMJ. 2021 Nov 17;375:e068302. (PMID: 34789505) ; Transplantation. 2022 Jul 1;106(7):1312-1329. (PMID: 35404911) ; Lancet Public Health. 2023 May;8(5):e364-e377. (PMID: 37120260) ; Transplantation. 2022 Oct 1;106(10):2063-2067. (PMID: 35883236) ; Eur Urol. 2020 Jun;77(6):748-754. (PMID: 32317180) ; Am J Transplant. 2020 Nov;20(11):3198-3205. (PMID: 32946668) ; Expert Rev Respir Med. 2022 Jan;16(1):79-89. (PMID: 34541972) ; Respir Care. 2021 Dec;66(12):1805-1814. (PMID: 34548407) ; Am J Kidney Dis. 2021 Feb;77(2):204-215.e1. (PMID: 32961245) ; J Zhejiang Univ Sci B. 2021 Sept 15;22(9):701-717. (PMID: 34514751) ; Kidney Int Rep. 2022 May;7(5):983-992. (PMID: 35155848) ; Transpl Infect Dis. 2023 Apr;25(2):e14050. (PMID: 36852753) ; MMWR Morb Mortal Wkly Rep. 2023 May 05;72(18):493-496. (PMID: 37141157) ; Lancet Respir Med. 2022 Feb;10(2):180-190. (PMID: 34843666) ; J Am Soc Nephrol. 2020 Aug;31(8):1683-1687. (PMID: 32371536) ; Am J Transplant. 2022 Aug;22(8):2117-2119. (PMID: 35158412) ; Chin Med J (Engl). 2021 Sep 15;135(2):228-230. (PMID: 34762388) ; Clin Infect Dis. 2023 Jan 6;76(1):165-171. (PMID: 35245942) ; Transpl Immunol. 2023 Feb;76:101772. (PMID: 36503165) ; Lancet. 2021 May 01;397(10285):1637-1645. (PMID: 33933206) ; JAMA Intern Med. 2021 Jan 1;181(1):41-51. (PMID: 33080002) ; Front Med (Lausanne). 2022 Nov 04;9:973030. (PMID: 36405588) ; Ren Fail. 2021 Dec;43(1):273-280. (PMID: 33491531) ; Nat Rev Nephrol. 2022 Aug;18(8):485-498. (PMID: 35418695) ; Nat Rev Nephrol. 2020 Jul;16(7):365-367. (PMID: 32409782) ; Nat Rev Nephrol. 2020 Dec;16(12):747-764. (PMID: 33060844) ; J Am Soc Nephrol. 2021 Jan;32(1):151-160. (PMID: 32883700) ; Rev Med Virol. 2022 Jan;32(1):e2239. (PMID: 33882179) ; Am J Transplant. 2020 Nov;20(11):3149-3161. (PMID: 32786152) ; J Infect Dis. 2021 Jul 15;224(2):229-240. (PMID: 33928374) ; Aging (Albany NY). 2020 Jul 13;12(13):12493-12503. (PMID: 32658868) ; Intensive Care Med. 2021 May;47(5):521-537. (PMID: 33876268) ; Lancet Respir Med. 2020 Jul;8(7):738-742. (PMID: 32416769) ; Shock. 2020 Nov;54(5):652-658. (PMID: 32554992) ; Eur J Clin Invest. 2021 Jan;51(1):e13404. (PMID: 32918295) ; Kidney Int. 2020 Jul;98(1):219-227. (PMID: 32327202) ; Cochrane Database Syst Rev. 2021 Aug 16;8:CD014963. (PMID: 34396514) ; Lancet. 2023 May 6;401(10387):1499-1507. (PMID: 37060915) ; J Crit Care. 2023 Aug;76:154272. (PMID: 36801598) ; Am J Transplant. 2021 Dec;21(12):3936-3945. (PMID: 34212499) ; Transplantation. 2021 Jan 1;105(1):37-55. (PMID: 33148977) ; Am J Transplant. 2020 Nov;20(11):3182-3190. (PMID: 32654422) ; J Am Soc Nephrol. 2020 Jun;31(6):1145-1146. (PMID: 32312797) ; Am J Transplant. 2021 Dec;21(12):4032-4042. (PMID: 34403563) ; Transplantation. 2022 Aug 1;106(8):1528-1537. (PMID: 35700481) ; Kidney Int. 2020 Dec;98(6):1549-1558. (PMID: 32853631) ; Lancet. 2022 Jul 30;400(10349):359-368. (PMID: 35908569) ; Lancet. 2022 Apr 16;399(10334):1513-1536. (PMID: 35279232) ; Transplantation. 2023 May 1;107(5):1136-1138. (PMID: 36584380) ; Kidney Int Rep. 2022 Dec;7(12):2617-2629. (PMID: 36159445) ; Am J Transplant. 2020 Nov;20(11):3030-3041. (PMID: 32777153) ; Infect Dis Now. 2022 Feb;52(1):31-34. (PMID: 34198000)
  • Grant Information: 2022YFC82200842 the National Natural Science Foundation of China; LQ22H050004 the Zhejiang Provincial Natural Science Foundation of China
  • Contributed Indexing: Keywords: Coronavirus disease 2019 (COVID-19); Hospitalization; Kidney transplant; Mortality ; Local Abstract: [Publisher, Chinese] 2022年12月2019冠状病毒病(COVID-19)在中国出现短期的暴发流行,大量肾移植受者在感染COVID-19后需住院治疗。本研究回顾分析了在2022年12月16日至2023年1月31日期间感染COVID-19并在浙江大学医学院附属第一医院住院治疗的肾移植受者的临床特征和预后,随访截至2023年3月31日。本研究共纳入324名患者,其中位年龄为49岁,从出现症状到入院的中位时间为13天。分别有67例(20.7%)、11例(3.4%)和148例(45.7%)患者接受了莫那匹韦、阿兹夫定和奈玛特韦/利托那韦治疗,29例(9.0%)患者接受了多种抗病毒药物治疗,48例(14.8%)接受了托珠单抗治疗,53例(16.4%)接受了巴瑞替尼治疗。其中,81例(25.0%)发生急性肾损伤(AKI),39例(12.0%)转入ICU治疗,55例(17.0%)发生真菌感染,50例(15.4%)最终发生移植肾失功。患者的28天死亡率为9.0%,截至随访终点时共有42例(13.0%)患者死亡。多因素Cox回归分析显示合并脑血管疾病、AKI出现、白介素-6(IL-6)水平大于6.8 pg/mL、每日平均糖皮质激素剂量大于50 mg以及真菌感染等因素与住院患者死亡风险增加相关。结果表明,感染COVID-19后需住院治疗的肾移植受者死亡率很高。此外,服用免疫调节剂或过迟应用抗病毒药物,并不能提高患者生存率,而且大剂量的糖皮质激素使用则会增加死亡风险。.
  • Substance Nomenclature: 0 (Antiviral Agents) ; 0 (Antibodies, Monoclonal, Humanized) ; I031V2H011 (tocilizumab) ; ISP4442I3Y (baricitinib) ; 0 (Azetidines) ; 0 (Purines) ; 0 (Pyrazoles) ; 0 (Sulfonamides)
  • Entry Date(s): Date Created: 20240624 Date Completed: 20240624 Latest Revision: 20240628
  • Update Code: 20240628
  • PubMed Central ID: PMC11199089

Klicken Sie ein Format an und speichern Sie dann die Daten oder geben Sie eine Empfänger-Adresse ein und lassen Sie sich per Email zusenden.

oder
oder

Wählen Sie das für Sie passende Zitationsformat und kopieren Sie es dann in die Zwischenablage, lassen es sich per Mail zusenden oder speichern es als PDF-Datei.

oder
oder

Bitte prüfen Sie, ob die Zitation formal korrekt ist, bevor Sie sie in einer Arbeit verwenden. Benutzen Sie gegebenenfalls den "Exportieren"-Dialog, wenn Sie ein Literaturverwaltungsprogramm verwenden und die Zitat-Angaben selbst formatieren wollen.

xs 0 - 576
sm 576 - 768
md 768 - 992
lg 992 - 1200
xl 1200 - 1366
xxl 1366 -